sandrarostedt

Direktlänk till inlägg 21 januari 2015

Hur man får håret att växa fortare

Av Sandra Rostedt - 21 januari 2015 21:24

Förr växte mitt hår hur sakta som helst och håret hade samma längd i flera år då håret gick av. Jag plattade håret massor och färgade.
Men nu älskar jag att vårda och hålla på med mitt hår sen nåt år tillbaka. Och nu har mitt hår växt enormt. Här är mina tips och hur jag fick håret att växa :

#klipp dig inte alls så ofta som frisörer säger, växer håret 1-2 cm i månaden och du klipper dig en gång i månaden så blir det ju inte längre. Klipp dig en gång och sen vårda håret så slipper du klippa dig ofta och håret växer.

#minska på plattång. Fönar bara mitt hår för att få plattare hår vilket gjort att det växer fortare än om jag använde plattång.

#duscha håret 1-2 gånger i veckan. Alla säger "hur kan man duscha så sällan, blir jätte fettigt ju". Men ju oftare du duschar ju mer fett blir håret då håret är så van. Ju mer sällan man duschar desto mindre fett. I början kommer det bli jätte fett men man måste vänja håret, så stå ut.

#glöm inte använda värmeskydd innan du plattar eller fönar. Ge ditt hår en olja i topparna. Brukar även ta i balsamspray.

#använd tofsar utan metall.

#köp en tangle teezer, är en grym borste som inte sliter på håret lika mycket!

#använd inpackning då och då

#sov inte med håret nedsläppt då det gnider sig mot kudden.

#färga endast utväxten, aldrig hela håret varje gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Rostedt - 22 juni 2015 21:36


Säger nu Tack och Hej för mig! Har bestämt mig för att avsluta denna bloggen. Får se om jag ångrar mig framöver men nu behöver ni inte kika in här mer i onödan :) hejsvejs ...

Av Sandra Rostedt - 19 juni 2015 05:08

Har nu sovit en natt här i Borgholm och varför jag är uppe med tuppen är för jag har blivit sjuk. Började igår just när vi skulle hit och nu har jag haft feber hela natten. Lyckas pågått sätt alltid bli sjuk när det är midsommar. Och vädret, de...

Av Sandra Rostedt - 16 juni 2015 19:40


Har man skitigt hår och inte vill slita ut sitt hår genom att tvätta det för ofta. Då är detta en räddare i nöden för mig! Torrschampo använder jag varje gång och det ser rent ut direkt. Stort tips! Ett måste för mig :) ...

Av Sandra Rostedt - 16 juni 2015 11:56


Hallå! Igår var jag på jobbet för introduktion och fick inte delegering vilket inte gör så mycket, är ju alla andra det blir jobbigt för :) jobbade även en liten stund. Idag är jag ledig och ska nog gå ner till stan och köpa jordgubbar ...

Av Sandra Rostedt - 13 juni 2015 08:40


Lilla Eddie och jag som satt och sjöng igår i solen

Presentation


Hejsan svejsan! är en 17 årig tjej som har skilda föräldrar och stora familjer. På dagarna är jag med min pojkvän och går även andra året på gymnasiet i inriktning vård och omsorg. Jag är en shopping galen tjej som även gillar att rida och vara med

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mest av på bloggen?
 Min vardag
 Bilder
 Tips
 Träning
 Inköp
 Outfit
 Lite av varje
 På Önskelistan
 Om mig

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards